Bloggutmaningen 365 vecka 31 - Pinsamt

VECKA 31 - PINSAMT

 

209. Vad tycker du om leken Sanning eller Konsekvens där du svarar på pinsamma frågor eller gör förnedrande uppdrag?

Helt ärligt har jag inte kört den så mycket, men jag tycker det är riktigt kul när man väl kör. Visserligen kan jag tycka att vissa frågor eller uppdrag är aningens för pinsamma/förnedrade, men dessa har aldrig kommit upp under de gånger jag lekt det. Har hört om dessa.

 

210. Är du sån som har lätt för att skämmas?

Ja det skulle jag säga, men inser ganska snabbt att det som hände inte var något att skämmas över.

 

211. Vad är det pinsammaste som hänt dig?

Oj… Det var en bra fråga det kan jag nog inte svara på då jag inte kommer ihåg det å då kan det inte vara så pinsamt egentligen.

 

212. Om någon gör något pinsamt, låtsas du som ingenting för att personen ska slippa skämmas eller retas du?

Beror helt på situationen och personen. Är det en vän jag känner och vet att denna inte tycker det är pinsamt och skulle kunna ta om man retas med dem så gör jag det. Men händer så sällan att jag retas (vad jag vet).

 

213. Tipsa om hur man kan rädda sig när man gjort något pinsamt

Finns egentligen inget som är pinsamt. Vad skulle det vara? Det mesta som man tycker är pinsamt är naturligt. Man kan inte vara perfekt för det finns inget som är perfekt.

 

214. Hiss & Diss - Pinsamma händelser

Pass då jag inte vet hur jag ska uttrycka mig på hiss och diss då jag lägger det bakom mig och går vidare.

 

215. 5 situationer du hamnar i ibland som du ofta tycker blir pinsamma

*Fika, middag, spel med personer jag inte vet vad de heter. Eller att jag glömt deras namn. Jag tycker det är respekt att kunna personers namn och om man glömt presentera sig osv då kan jag känna att det är pinsamt om jag helt plötsligt skulle fråga vad någon heter.

*När jag säger något som uppfattas fel. Händer ibland med de allra närmaste.

*När andra skrattar åt något som man sagt men man förstår inte riktigt varför de skrattar egentligen.

 

Nu kommer jag inte på fler tyvärr :( 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0