Hejsan mitt nya liv.

Nu säger vi hej till mitt nya liv och hejdå till mitt gamla liv.
 
Igår började jag med min nya diet eller nya kostvanor skulle jag kalla det alltså som jag i ett tidigare inlägg skrev 5:2 med lchf som grund. Påbörjades lite redan i söndags när middagen blev räknad i kalorier och gjorde även så det blev matlåda till igår. Det blev tacos på kyckling och hemlagade tortilla bröd utan vetemjöl. Det gick helt klart ner, men insåg snabbt att grönsaker innehåller knappt några kcal så det blev mycket mer grönsaker än vad det brukar bli. 
Igår när det var en av de dagar som jag skulle äta "normalt" så såg jag ganska fort att jag behövde äta mer än vad jag gjort tidigare, men då har det också varit onyttigheter som gjort att jag fått i mig för många kcal istället. Men nu hoppas vi att det visar sig om jag mår bättre och går ner med denna metod. Idag blir det en dag att äta "normalt" också men imorgon så kör jag "halvfasta" så jag ligger väll på golvet och gnyr för att jag är hungrig får se hur det går. 
 
Men kan säga att jag idag har huvudvärk, är trött i kroppen, känner mig lätt hungrig (det ska ordnas med ett äpple efter jag skrivit klart). Huvudvärken och tröttheten beror med all säkerhet på att jag inte fått i mig socker sedan i lördags och utan de mängder kolhydrater jag tidigare fått i mig. Det är bara att kämpa på och stå emot. Tur jag testat förr att stå emot sockret det ska inte vara några problem, får se hur det går i längden denna gång. 
 
Nu blir det ett äpple till mellanmål..
 
//Puss och Kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0