Första dagen på jobbet



Då har jag varit på jobbets första dag och många mer blir det innan terminen är slut. Även om dagen bara bestod av möten och förberedelser inför morgondagen. Kändes det både konstigt och bra, konstigt på det sätt att det verkligen känns som att det är jag som är läraren från och med nu utan en som övervakar mig så att säga. Imorgon har jag de första lektionerna, alla papper är fixade och klara. Kändes verkligen skönt att kunna åka hem från jobbet och inte ta med sig något hem då jag fixade och donade med alla förberedelser inför de resterande två dagarna redan idag. 
Tror jag behövde en kväll i soffan efter alla dagar som student då man som alltid tar med sig jobbet hem. På de sättet är jobb och studentliv väldigt olika, även som lärare blir det förvisso timmar man sitter hemma och planerar, men jag kan på ett annat sätt ta det lugnt än vad jag kunnat när jag pluggat. 

Imorgon blir det att börja gå igenom den uppsats jag ska opponera på i nästa vecka så blir ingen myskväll i soffan imorgon och inte heller i helgen, men efter slutseminariet så. 

Nu ska jag krypa upp med en bok och läsa. Ni får ha det så bra kramar. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0