Bloggutmaning 365 vecka 35 - Ekonomi

VECKA 35 - EKONOMI

 

237. Tycker du det är fel att fråga hur mycket någon annan tjänar?

Nej det tycker jag inte, men ska man fråga kan man göra det på ett fint sätt samt att man ska ha en bra anledning.

 

238. Vad tycker du om att låna pengar till att köpa saker?

Jag själv gör det inte då jag tycket att man kan spara ihop pengarna istället för att handla över sina tillgångar. Har frågat föräldrar om pengar då det kommit kostnader som man inte varit beredd på men annars så lånar jag inte pengar för att köpa saker. Bil och hus kommer jag antagligen ta ett lån gör men inte små saker.

 

239. Vad är det mest ekonomiska du gjort i ditt liv?

Började spara pengar för något år sedan, det gick dock i stöpet när min dåvarande dator dog så jag fick använda allt jag hade på sparkontot. Sedan dess har det blivit lite mindre sparat.

 

240. Om du vann 20 000 kr i månaden i 20 år, vad skulle du göra?

Jag skulle först och främst fixa till lägenheten så den blev som vi vill ha den. Och självklart skulle jag sluta ta emot CSN redan innan fixandet av lägenheten. Å sen skulle jag betala av CSN samt att jag skulle spara pengar. Just för stunden klarar jag ju mig på mindre än den summan i månaden. Åka på resor med familjen :)

 

241. Tipsa om något som har med ekonomi att göra

Börja spara pengar, ta inte lån för onödiga saker spara pengar till det du vill ha istället. Även om jag är kass på att spara just nu betyder inte att alla behöver vara det.


242. Hiss & Diss - Din ekonomi

+Jag har så jag klarar mig

 

-Sparandet går sådär, men det på grund utav att jag handlar för mycket :P

 

243. 5 ekonomitips, stora eller små

*Spara

*Ta inte lån i onödan

*Låna hellre av släckt och vänner än ta ett riktigt lån

*Gör matsedel och storhandla en gång i veckan istället för att handla flera gånger i veckan

*Gör ekonomisk översikt ibland och se vart pengarna går.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0