Bloggutmaning 365 vecka 28 - sommar

VECKA 28 - SOMMAR

 

188. Bryr du dig om hur du ser ut i badkläder?

Både ja och nej måste jag säga. Jag vill inte ha på mig bikinitrosor pga hur jag ser ut. Har istället badbyxor vilket jag trivs i. Skulle inte vilja ha en för liten bikinitopp heller för då skulle jag mest bli sur på mig själv. Jag har hellre något jag trivs i än något någon annan vill jag har på mig.

 

189. Har du någon semester i sommar?

Semester å semester jag jobbade inte juli och augusti men hade sommarkurs, jag skulle kalla det semester. Hade tid att göra andra saker.

 

190. Hur varmt måste det vara i vattnet för att du ska bada?

Gärna över 18° men har badat i början av maj en gång det var inte varmt men det var skönt så vi fortsatte bada så bryggorna kom ut ganska mycket tidigare än tidigare ;)

 

191. Om du fick spendera alla tre sommarmånaderna precis som du ville, vad skulle du göra?

Om jag hade obegränsat med pengar under denna period också skulle jag först göra en genom resa i Sverige besöka de platser jag ville och ha trevligt och sedan skulle jag fortsätta min resa ut på kontinenten. Och självklart ta med mig några stycken så jag inte var ensam. Skulle vara grymt. Upptäcka nya platser osv…

 

192. Länka till något riktigt somrigt du gillar

Hm, inte länka berättar istället. En tallrik med vaniljglass och färska jordgubbar, kanske chokladsås och kolasås. Eller kanske något annat gott till. Glass med jordgubbar är verkligen sommar för mig, eller jordgubbspaj på färska jordgubbar.

 

193. Hiss & Diss - Sommaren

Hiss:
*Värme
*Ljust
*Ledig (oftare än vanligt)

Diss:
*Ibland för varmt
*Alla insekter
*Alla har olika saker att göra svårare att träffa vänner.

 

194. 5 ställen du ofta besöker på sommaren

1. Öland, har iaf blivit så de senaste somrarna (undra varför ;) )
2. Stranden
3. Nöjesfält, Gröna Lund, Liseberg, Furuvik osv. Blev inget nöjesfält iår men det blev annat roligt :)
4. Ramsjö, jo visserligen är jag där annars också men sommaren brukar det bli en längre period

Det blev svårt med en femte... Vet inte vad jag ska säga, är inte så många fler platser som jag besöker, blir ju ofta en resa någonstans i Sverige men det skiljer sig ju mycket.

 

Öland första året jag var ner, då med P och A. :D Alltså 2012
 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0