Bloggutmaning 365 vecka 26 - Min stad

VECKA 26 - MIN STAD

Jag bor i Kalmar nu tänk på det. Så skriver om denna stad. Å jag har bott här i 1,5 månad så kan kanske inte svara så bra på frågorna.

 

174. Vad är det allra bästa med din stad?

Nära till Öland… Bästa just nu ;)

 

175. Bor eller kommer det några kändisar från din stad?

Ja det gör det väll, antagligen. Men ingen aning om vem i så fall.

 

176. Trivs du i din stad?

Ja det gör jag :) Väldigt trevlig stad.

 

177. Om du fick plocka in något (vad som helst) i din stad som inte finns där nu, vad tar du dit?

Jag skulle plocka in… Detta var svårt, men jag hade nog plockat in området Ålidhem med alla de som bor där :) Då skulle jag få fantastiska P, T, M, K, A, S osv till Kalmar vilket hade varit grymt kul.

Men om jag inte får smussla in personer på något sätt så skulle jag vilja ha en gratis dansstudio (fungerar inte men hade varit grymt).

 

178. Länka till något intressant som har med din stad att göra.

Oj, säger nog pass.

 

179. Hiss & Diss - Din stad

Hiss:

*Nära till Öland

*Trevlig stad, inte för stor å inte för liten

*Verkar vara trevliga människor som bor här

*Nära till havet

 

Diss:

*Inga billiga danskurser

*För lågt att gå till puben (ca en timmes promenad)

 

180. 5 saker värda att se/göra i din stad om man är på besök

Kommer även dra in saker som ligger på Ön bredvid då den tillhör till Kalmar län ;)

 

1. Eketorp (Ligger på Öland) är en plats där man gjort utgrävningar och sätt att det varit en borg och människor har varit här under perioder. De har nu byggt upp en av de tre borgarna som stått på denna plats.

2. Båthamnen, jag har inte sätt så mycket båtar på en å samma plats tror jag. Men det är väldigt mysigt att kolla på.

3. Glasblåseriet som ligger i muren i Kalmar centrum. Han som äger det gör såå fina grejer, dock dyra.

4. Kalmarslott, jag har inte varit in och kollat, men bara se huset är fantastiskt.

5. Alvaret, även detta på Öland men det måste ses…

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0