Internet = Trygghet?

Veckans tema på bloggutmaningen är internet... Frågorna har fått mig att tänka till på ett helt annat sätt än vanligt, kanske borde införa att en eller två kvällar i veckan är internet fria helt och hållet. Håll utskik efter dagarnas olika frågor. Jag gör ett försök att lägga upp en fråga per dag igen, här kommer dagens fråga...
 

293. Känner du dig trygg på internet?

Både ja och nej. Jag tänker alltid till en eller flera gånger innan jag lägger upp bilder i bloggen eller någon annanstans. Jag vill inte vara för privat men ändå inte för låst i det jag skriver. Det är en balans gång som är svår att riktigt veta. Vill vara den jag är, men vill inte avslöja för mycket av mig själv på nätet. Sedan beror det helt klart på vilka sidor det är och vilket media det är som läggs upp. Trygg är ett starkt ord, det är svårt att säga att man är trygg i något speciellt. Jag tror ju inte att någon skulle söka upp mig i mitt dagliga liv och hota mig på något sätt, men man har ju alltid tanken att man kan få kritik för det man gör eller skriver på nätet. Svårt att förklara…

Jag kan inte säga att Internet = Trygghet då skulle jag ljuga, men det är på något sätt en trygghet att ha tillgång till allt som man har via internet..

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0