Bloggutmaningen 365 vecka 38 - Hälsa

VECKA 38 - HÄLSA

 

258. Är du bra på att ta hand om dig själv?

Nja, beror helt på hur man ser det. Jag klarar av att bo själv så att säga. Men att ta vara på den fysiska och psykiska hälsan är jag inte bäst på. Den fysiska hälsan påverkar ofta den psykiska hälsan. Önskar verkligen att jag var duktigare på det, men övning ger färdighet har jag hört.

 

259. När mår du som allra bäst?

Det är en svår fråga, det finns många situationer jag känner att jag mår som allra bäst. Men tror det är när jag både gjort något för att använda tanke förmågan och kroppen fysiskt under en dag. Och då gjort något jag verkligen gillar, aningen ensam eller med andra. En dag utan kontakt med andra människor blir sällan bra, om det inte är en av de perioderna jag är ensamvargen och inte vill träffa någon, men det händer så sällan.

 

260. Har du brutit något någon gång?

Lilltån räknas det? Om ja så har jag brutit mig en gång, men annars nej.

 

261. Om du blir sjuk, vill du kolla upp det snabbt eller väntar in i det sista för att se om det går över av sig själv?

Väntar och ser om det går över själv, men jag väntar inte allt för länge hellre betala för att få veta om jag är sjuk sjuk eller om jag bara ska hålla ut ett tag.

 

262. Tipsa om något som gör dig glad när du är nere

Sätt igång Takida så blir jag lite bättre, men sen ska man nog prata med mig om varför jag är nere, även om det sällan händer att jag visar att jag är nere för någon.

 

263. Hiss & Diss - Ditt mående just nu

+Jag är frisk (så frisk jag kan bli)

+Känner att jag har för mycket energi just nu

 

-När jag har energi i kroppen men huvudet är trött jobbigt men så är det

 

264. 5 knep för att hålla sig frisk

Hm, jag lyckas aldrig hålla mig frisk. Jag blir nästan alltid sjuk om någon annan är det. Så mig borde man inte lyssna på tips om hur man ska hålla sig frisk men tips jag hört från andra och som jag gör, men ändå blir sjuk.

 

*Tvätta sig efter man varit på toaletten

*Tvätta händerna innan och efter man lagat mat

*Krama inte de som är sjuka (mindre smittorisk även om rummet redan är fyllt med basiller)

*Ät frukt som innehåller C-vitamin (detta är jag dock ganska dålig på)

*Använd handsprit (jag äger ingen tyvärr)

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0