Bloggutmaning 365 vecka 36 - Böcker

VECKA 36 - BÖCKER

 

244. Vad för typ av böcker läser du helst?

Urban fantasy alltså fantasy som är placerat i vår värld, har lite svårt för böcker som enbart är fantasy då det ibland blir svårt att sätta sig in i alla situationer. Men annars läser jag det mesta, kriminalare har jag lite svårt för. Och böcker som är skrivna ur olika personers perspektiv samtidigt är jobbigt. Exempel på böcker är ”Låt den rätta komma in”, ”Systrar i jeans” osv. En av de två nämnda har jag inte ens lyckas läsa klart just på grund utav detta.

 

245. Har du någon favoritförfattare?

Svår fråga men gillar J.K Rowling (Harry Potter) och Sylvia Day (Crossfire serien).

 

246. Vad använder du som bokmärke?

För det mesta ett kort från en kortlek, men i flytten har flera av de jag använt försvunnit ligger säkert i en låda någonstans. Men annars blir det kvitton, avrivna papper och liknande. Jag klarar inte av hundöron i mina egna böcker. Lånade böcker från bibliotek kan jag göra hundöron om jag inte har något annat till hands.

 

247. Om boken du läser inte är bra efter att du läst halva, läser du ut den eller ger du upp?

Jag ger upp, finns visserligen böcker jag tänkt ta upp igen då jag haft problem att läsa för att jag inte gillar hur boken är skriven. Men ja är den inte bra ca 100 sidor in i boken om det är en längre bok så slår jag ihop å tar nästa.

 

248. Länka en bok som alla borde läsa

Oj, oj, vad ska jag säga för bok nu då…

 

Får nog säga Crossfire serien faktiskt då den är riktigt bra. Om man skulle lägga in den i en genre så är den romantisk, erotik (inte alls som typ 50 Shades of Grey), drama.

Jag kan inte enbart rekommendera en av de tre böckerna i serien men det är alltid bäst att börja med ettan ”För dig blottad”

 

 

 

249. Hiss & Diss – Böcker

+Allmänbildning

+Ordförrådet går upp

+Roligt

+Avslappnande

 

-Dålig bok = Dåligt humör

-Man blir avstängd från omvärlden (både bra å dåligt)

 

250. 5 böcker du ångrar att du slösade din tid på

*Låt den rätta komma in (har slösat några timmar på denna men nästan ett måste att läsa, jag har inte läst klart den)

 

Finns inte vad jag minns fler böcker jag lagt tid på som jag ångrar.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0