Bloggutmaning 365 vecka 9

VECKA 9 - STÄDNING
 
55. Är du en organiserad person?
Både och, jag vill gärna ha organiserat i min bokhylla, i mina skåp och lådor. Men det händer massor av gånger att mitt rum är ostädat att det ligger kläder på golvet, grejer är inte på de platser som de ska vara utan överallt där de inte ska vara. I bokhyllan bland filmer och böcker ser jag direkt om det är något som står på fel plats men på golvet är det som att jag inte ser att det finns där. Gäller också skrivbordet tills jag verkligen har skrivbordet fyllt med papper och nästan blir galen när jag upptäcker hur allt ligger överallt där de inte ska ligga. Just nu har jag lite kläder på golvet, skrivbordet har lite grejer som inte ska vara på det mesta dels disk (tro nu inte att det är massor av disk det är en matlåda, tekopp och en skål + tillhörande bestik).
 
56. Bryr du dig om hur städat andra har det i sina hem när du besöker dem?
Ne det kan jag inte säga. Ibland kan jag väll tycka att man kan ta upp kläderna från golvet om det ligger överallt. Men jag stör mig inte på hur andra har det städat. 
 
57. Vem är det som städar hemma hos dig?
Det är jag tro det eller ej... Hm jag bor själv. Så ja det är jag som städar när jag städar. Det händer oftare att jag damsugar och plockar upp saker än att jag damtorkar överallt kan jag bara meddela. Det händer sällan att jag damtorkar.
 
58. Om någon hälsar på oannonserat, får du skämmas för hur det ser ut hemma?
Kommer man oannoserad får man stå ut med att jag kanske har ett och annat klädersplagg på golvet i rummet. Å nje jag skäms inte för att det ser ut som det gör. Finns dock undantag, och de är de gångerna jag hellst inte vill vistas i mitt rum innan jag städat de. Då ligger grejer överallt, det är dammigt överallt osv som tur är händer det sällan att det ser ut så mer än nådra dagar.
 
59. Länka en städprodukt du tycker är bra
Nu har jag inte testat alla produkter som är med på bilden men de jag testat har varit riktigt bra :) Man får bort smutsen och det blir rent. Använder sällan produkter, mest Ajax på rummet faktiskt, mest för doftens skull ;)
 
60. Hiss & Diss - Städning
 
Hiss:
*Det luktar gott efter man städat :)
*Man ser det utrymmet som man har i rummet/lägenheten som varit gömd
*Tränar kroppen utan att man tänker på det
 
Diss:
*Damtorka ALLA ytor, det är tråkigt
*Tar ganska lång tid om man tänkt göra det noggrant
 
61. 5 saker som alltid ligger framme trots att du stör dig på dem
Hm, ja undra vad det är.
 
1. Damsugaren står alltid framme i badrummet jag har ingen annan plats för den. Å den står väldigt bra där, även om jag kan störa mig på det. 
2. Skrivaren, den står på skrivbordet och egentligen tar rätt mycket plats även om den står i hörnet. Och den används ganska ofta igentligen så det hade varit jobbigt om jag hade haft den på en annan plats.
3. Jag har några väskor uppe på hatthyllan, mest för att de får plats där och lätt att komma åt. Men det är då inte snyggt.
 
Det är de grjerna jag kommer på nu som jag kan störa mig på.

Länk till Liie som startade bloggutmaningen 2014 :) 
http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html#ixzz2wEH3pIpE
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0