Bloggutmaning Vecka 8 - Musik

Nu har jag inte skrivit på bloggutmaningen på flera veckor men det kommer nu komma tidsinställda inlägg med hela veckotemat som varit de veckor jag missat. Det kommer komma ett inlägg varje dag denna vecka över detta det kommer bli fyra inlägg, då jag missat fyra veckor. Till helgen kommer ett inlägg med denna veckas tema så det inte blir väldigt hoppigt mellan temana under denna vecka.
 
VECKA 8 - MUSIK
 
48. Vad för slags musik gillar du?
Jag gillar all musik, tror det är en skada från när jag var yngre samt under min tid på gymnasiet. Under mitt liv har jag haft olika perioder jag lyssnar på olika musik (som de flesta antagligen). Om jag måste välja genre jag gillar bäst är det nog pop då det finns många låtar som går under denna genre. Men alla genren har något bra skulle jag nästan kunna säga. Jag står dock gärna över Opera.
 
49. Vad säger andra människor när du sjunger? (Kanske vågar du till och med visa ett klipp när du sjunger?)
Det har hänt att jag sjungit (trott att ingen hört) och jag fått beröm. Och på skolavslutningar osv har jag också fått beröm, men jag kan inte säga att jag är bra. Jag gör det för att jag gillar det själv.
 
50. Berätta om ett härligt minne kopplat till musik
När jag gick i åttan få fick jag chansen att åka till Furuvik en kväll med Ungdomsgårdarna i kommunen och jag var ensam från det UG som jag var på mest. Lite intressant faktiskt ingen som kände mig på platsen, vissa som kanske kände igen mig från bussresan. Men jag gick runt där och hade trevligt den kvällen. Jag var mest där för att lyssna på kvällens andra band som spelade. Det var The Poodles, efter den kvällen så var jag helt sold på de ett bra tag. De var grymma på scenen, inlevelse och allt :) Jag orkade dock inte står i kö för att få en autograf, vilket jag idag kan ångra stort.
 
 
 
51. Om du fick spela vilket instrument du ville och vara grym på det, vilket blir det?
Jag skulle nog säga gitarr. Detta är ett instrument som jag spelade mycket som yngre, jag gick så kallad rock-skola på måndags eftermiddagarna i sju år. Mellan trean och nian tror jag det var. Gick dock inte varje termin. Jag lärde mig dock inte så mycket som jag kunde hoppas på, men jag är glad ändå. Jag kan om jag vill spela låtar om jag bara har ett papper framför mig och får tänka lite.
 
52. Tipsa om något intressant som har med musik att göra
Hm, denna blir svårt. Alla kanske vet att man kan skapa musik med mycket olika föremål och med enbart sin röst. Vilket jag kan tycka är rätt coolt om inte annat. Man behöver egentligen inte alla instrument för att kunna göra musik. Bara man har sin egen röst. Och varför inte en kopp??
 
Älskar Paints version av The cup song :) 
 
53. Hiss & Diss - Musik
Då jag inte kommer på något nu kommer jag inte svara på detta idag.
 
54. 5 låtar du rekommenderar
Här kommer fem låtar utan imbördes ordning.
 
Only you - Joshua Radin
Hallelulja - Jeff Buckley
Save me - Edgay
Footloose - Från filmen med samma namn
Phantom of the opera - Nightwish (visst versionen som är med i filmen med samma namn är också bra men Nightwish gör den helt fantastiskt)
 
 


Kommentarer
Julia Müller-Sandvik

sv: ja, och jag är tvärtom, jag har tappat suget, haha ;)

så kul att det kom massa utmaningar igen :D

Svar: Ja jag kände att jag inte kan ge upp än. Nya tag med bloggen också. Hade en period där jag inte kände för att skriva någonting :/
Jasmine

2014-03-18 @ 07:21:01
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0