Bloggutmaning 365 Vecka 12 Teknik

VECKA 12 - TEKNIK
 
76. Finns det någon teknisk pryl som de flesta andra har som du valt att inte äga?
Hm, tänkte säga en läsplatta, men jag har faktiskt en som jag aldrig använder då den är lite liten och den inte är så bra som jag kunde hoppas på. Så jag vet inte hur det bör tolkas. Men annars är det väll XBOX, Playstation och många andra spelkonsoller. Jag äger ett Wii och en DS. 
 
77. Vill du vara bland de första att testa ny teknik när den kommer ut?
Nej, jag väntar gärna för att se om de fungerar och om det går ner i pris. Tror inte jag har någon teknikpryl som kallades ny när jag köpte den.
 
78. Vad tycker du om att barn så unga som 5 år har egna smartphones / surfplattor?
Jag skulle kalla det idioti, men jag kommer väll antagligen också ge mina eventuella framtida barn detta när de är ganska ung. När jag växte upp fick man mobil när man var över 10-12 år. Dator kanske något tidigare eller så fick man använda föräldrarnas dator för att spela eller vad man nu gjorde.
 
79. Om 50 år, vad för tekniska prylar tror du finns då?
Oj, nå är det väll kläder som gör så man kan sväva. Alla har ett chip inplanterat i hjärnan så man ser som allt framför ögonen och kan ringa och prat med sina vänner typ som "tanke överförning". Man kan säkert uppgradera dessa chip så man kan allt. Skolan skulle vara värdelös då alla kan allt redan innan. 
 
80. Länka en teknisk pryl du suktar efter just nu
Just nu... Skulle jag vilja testa Wii U och självklart i svart ;)
 
81. Hiss & Diss - Teknik
 
Hiss:
*Underlättar vardagen
*Bra i viss undervisning
 
Diss:
*De flesta har det bästa
*Många suktar efter mer
*Allt fler barn sitter inne och leker med tekniken istället för att vara ute och upptäcka saker.
 
82. 5 tekniska prylar du tycker är onödiga
Oj, denna fråga kan jag nog egentligen inte svara på, jag kan inte se någon som onödig. Alla tekniska prylar har sin egenskap.

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0