Midsommar.

Det är helt fantastiskt att se att det är några som fortfarande kollar in på min blogg även om jag inte skriver så ofta... Eller typ nästan aldrig. 
 
Det har som vanligt varit mycket nu. Allt från plugg till arbete och packa inför flytt. Som jag sa tidigare i vår så ska jag flytta denna gång ska jag flytta till Kalmar. Det ska bli en intressant och spännande upplevelse att flytta igen, senast jag gjorde det var när jag skulle börja studera till lärare i Umeå 2010. Åå nej jag är inte helt klar med utbildningen men det jag har kvar kan jag göra på distans :) Så lärare ska jag bli. Denna gång flyttar jag också ihop med någon... Hm gissa vem det kan vara... Det är Anton för er som inte vet, vilket kanke många inte vet, vi är iaf tillsammans (igen läser ni inlägg från 2011 så var vi då också tillsammans ett tag) och har valt att flytta ihop nu i sommar :) Vad jag vet är det en fin lägenhet ganska stor trea om jag förstått det rätt en trea är det iaf. Så i Juli blir jag Kalmar bo. 
 
Det har hänt en hel del sedan sist men jag kommer inte gå in på det nu känns onödigt. Idag är det Midsommarafton då man ska sjunga och dansa runt midsommarstången. För att det ska bli mycket barn eller vad nu traditionen kommer ifrån. Men dansa runt midsommarstången är det oftast de yngre som gör och de äldre som tittar på och eventuellt sjunger med i små grodorna osv. Jag själv sitter här vid datorn och skriver på en uppgift jag har i sommarkursen. Får se om det blir någon dans eller ens om jag ser en midsommarstång idag får se hur jag känner för. Sommarkursen jag går i denna sommar är Astrid Lindgrens Författarskap och uppgiften handlar om Pippi Långstrump :)
 
Då inte min Instagram och blogg vill sammarbeta blir det tyvärr inte någon bild :/
 
Föresten trevlig midsommar och trevlig helg :) Jag hoppas jag hör av mig snart igen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0