Bloggutmaning 365 #2

Dagens fråga lyder: Ser du ett nytt år som en chans att börja om eller är det bara som vilken tid på året som helst?
 
Det är lite olika jag tänker om detta. Jag tänker inte att ett nytt år är en chans att börja om utan, att det är en bra tidpunkt att börja om eller börja med något nytt. Det är enkelt att komma ihåg hur länge man haft sitt nya liv, alla man pratar med förstår hur lång tid som gått på det "nya". Men det är ju också ett nytt år, det är något nytt som kommer, man blir ett år äldre, förväntas att man ska växa upp mer å mer för varje nytt år. 
 
Själva grejen att fira att det nya året är kommet tycker jag är charmigt, man firar in att något nytt börjar. Visst man kan få en ny chans vilken tid på året som helst. Men just det nya året tar sin början på tolvslaget mellan den 31 december och 1 januari, jag kan tycka att det är något fint att fira. Att det är något fint att fira har jag börjat tänka på senare år då jag börjat fira in det nya året med mina vänner, man samlas och har trevligt. Tyvärr är detta också en helg med mycket alkohol och skit. Men ser man bortom det så är det en vacker och fin "högtid". 
 
Oj vad jag svävade ut på ämnet där. Men hoppas ni förstår vad jag menar med mitt svar iaf. 
 
Har som vanligt inga bilder på när jag firade in det nya året. Men det var väldigt trevligt kan jag bara säga :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0