Bloggutmaning 365 #11

Dagens fråga/uppdrag: Hiss & Diss - Händelser från barndomen
 
Hiss
 
* Man hade inte ansvar på samma sätt som idag. Som barn behöver man inte bestämma så mycket.
* Teater, spelade i de flesta teater uppsättningarna som vi hade på skolan mellan 5:an och 9:an, missade en eller två tror jag. I nian gjorde vi en musikal uppsättning, där jag spelade mot min fantastiska vän Acke. Och jag grät på scenen mitt under en akt, passade perfekt till akten men tror inte så många vet att jag grät på riktigt.
* Mina fantastiska vänner jag hade som stöttade mig i allt jag tog mig för.
* Visst skolan kanske inte var det bästa för alla, men jag gillade skolan riktigt mycket. Jag var duktig (enligt mig själv och betygen uppenbarligen), men att inte ha lika stora krav på sig som idag, tycker jag var skönt. Alltså grundskola vs universitet. Nivån ökar drastiskt mellan gymnasiet och universitetet.
 
Diss
 
* Alldeles förlite bestämmande rätt (jag lydde mina föräldrar, så jag gjorde oftast som de sa... Vet att denna har en liknande på Hiss men riktat åt annat håll)
* Mobbingen jag var utsatt för, den slog mig hårdare än vad jag trodde när jag var liten.
* För er som inte vet jag spelade gitarr i sju år, idag kan jag ganska lite. Rockskola var inget för mig. Hade varit bättre med "privatlektioner" där jag fick lära mig mer. (Hade det mot slutet jag lärde mig mer på ett halvår än vad jag gjort på 6,5 år vilket i sig är positivt.)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0