Alkohol + Jul = ?

342. Dricker du och din släkt alkohol på julafton, och vad tycker du allmänt om att det dricks på jul i barnfamiljer?

Jag har inte druckit alkohol på julafton någon gång. Då vi inte firar jul med fler än familjen så vet jag inte hur det är med släkten i denna fråga. Men ja det har hänt att det druckits i familjen under jul.

Jag tycker att det är synd att det dricks alkohol på jul i barnfamiljer, julen har blivit en tradition för just barnen och jag tycker att de vuxna kan stå över alkohol denna dag. Det blir ofta bara problem när alkohol är inblandat.
Jag hoppas verkligen att julen kommer vara alkoholsfri den dagen jag får barn, eller att det är barn med på julafton, det skulle vara så långt ifrån vad jag själv står för. När barn inte är med i bilden är det en helt annan sak.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0