"The big Apple"

Detta inlägg är skrivet när jag fortfarande var i Sverige och tidsinställt till nu. Vill inte att ni ska bli utan inlägg i två veckor. Hoppas det funkar som det ska med tidsinställda inlägg nu...
 
Hejsan allihopa, nu har jag landat i Indonesien. Om jag inte fortfarande är uppe i luften, jag är inte riktigt säker på vilken tid (svensktid) vi kommer vara framme. Men ställer in det på en tid då jag tror vi har anlänt.
 
Detta inlägg är ett inlägg i serien "om mig", det kommer handla om resor, både resor jag gjort och resor jag skulle vilja göra. 
 
Helt ärligt har jag inte varit i så många länder i mitt liv. Men jag har drömmen om att få åka till många länder.
 
Länder jag besökt är:
 
*Finland (Helsinfors)
*Norge (Mo i Rana)
*Zakynthos (en av de grekiska öarna)
 
Å ja det var allt, jag har varit i fler svenska landskap helt klart. Jag kommer varken gå djupt in på resorna jag gjort eller vill göra mer nämna de. (förlåter mig redan nu, då jag tror att inlägget blir lååångt)
 
Men vi börjar såhär, till Finland åkte jag med min familj när jag var 12 år. Hade aldrig varit i ett annat land, jag virrade mest runt och inte viste vart jag skulle, tur att mor å far viste det ;) Norge åkte jag med min faster för att träffa en kusin, där var vi rätt länge jag minns inte rikitgt vilket år detta var men har för mig att det var ungefär samma år som Finlandsresan eller kanske till och med tidigare. 
 
Zakynthos var en resa för sig, den gjorde jag med min klass i nian. Näst sista veckan drog vi iväg och roade oss riktigt. Lite synd att vi inte tog en resa med båt runt ön så vi faktiskt fick se nå mer än stora gatan fylld med olika barer. Men så är det ibland. 
 
Utsikten från lägenhets fönstet på Zakynthos. Havs utsikt inget att klaga på.
 
 
Nu nästa resa är ju Indonesien. Vet inte vad jag ska säga om den, i skrivandes stund är jag rätt nervös. Det är mindre än en vecka kvar tills jag sitter på flyget som kommer ta 16 timmar att flyga. Det blir min längsta flygresa och jag har aldrig varit så långt bort från Sverige tidigare. Men det ska bli riktigt kul :)
Jag är antagligen på Bali just nu. Vi landar i Denpasar och åker vidare därifrån. Min förhoppning är att jag ska kunna geocacha lite på vägen ;)
 
Nu till platserna jag vill besöka. Vi gör en liten bild bomb så får ni gissa vart jag vill (svaret finns under bilderna).
 
Självklart är detta Sidney i Australien, det har länge varit en dröm att få besöka detta vackra land. Och då se hela Australien och inte bara Sidney.
Fort Boyard (där fångarna på fortet spelas in). Ligger utanför Frankrike
San Francisco
Los Angeles :)
Indien
New York
 
Min dröm är att få åka en riktigt gammal amerikanare genom hela USA och se "landet" en längre tid verkligen kunna lära sig saker man inte får se på film.
 
Och självklart vill jag se fler platser. Jag skulle helst vilja göra en rund resa i hela världen, vi får se hur långt jag kan komma. Skulle vara kul om man skulle ha kunnat besöka alla länder i världen, men det skulle nog ta ett tag. Iaf om man som mig vill stanna längre än en dag i varje land. Man måste ju ha ekonomin för det också. Får se hur det blir i framtiden, kanske är lyxhustru med massa pengar vem vet?
 
Hoppas ni alla har det bra.
 
 
Ps. Bilderna är tagna från Google bildsök.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0