Familj och vänner

Vissa av mina vänner skulle jag säga att de tillhör min familj. De är sådanna fantastiska människor och vi känner varandra så väl. Jag kommer inte gå in på varken namn eller vad just vissa specifika vänner betyder för mig denna gång. Jag vet att de vänner jag skulle kunna kalla syskon redan vet om det. Jag vill istället berätta hur jag definierar att en bra/god vän är för mig.
 
En god vän är en perosn man vill äta upp (den är ju god eller??) Skämt å sido, en god vän är en person som stöttar en i vått och torrt, säger vad hon/han tänker och är ärlig. Bättre att min vän säger sanningen till mig än att ljuger för mig. Man ska kunna ha kul med sin vän, kunna prata. Men också ska man inte behöva prata med sin vön varje dag, inte en att man behöver pratas vid en gång i veckan, en gång i månaden. Riktig vänskap är med de som man inte behöver veta exakt vad de gör hela tiden och få bekräftelse av dagligen att man är vänner.
 
Över till min fantasktiska familj, som vissa av mina vänner tillhör i mina ögon. Min familj består av mor, far och två bröder. Vissa vet säkert redan det. Familjen finns alltid till hands om jag behöver hjälp med något eller bara prata. Även om de kanske inte kan hjälpa till på stuts så vet jag att de finns där för att försöka hjälpa mig om inte annat. Jag bor inte nära de, men de känns som att de alltid finns nära. Vist jag pratar med min mor varje dag i telefonen, är nog mest för att jag vill veta att allt är bra med de där hemma.
 
Tyvärr vet jag inte riktigt vad mer jag ska skriva. Min familj och mina vänner är BÄST!!!
 
Ni får inte se några bilder idag. På grund utav att jag vill inte lägga upp bilder på personer utan att fråga om lov från alla inblandade. Samt att jag inte har typ någon bild på min familj eller vänner.
 
// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer
Hannah

Jag räknar dig till en av mina bättre och nära vänner, men det tror jag nog du vet om. Kram!

Svar: Naw gumman :)
Jasmine

2013-05-20 @ 22:58:46
URL: http://somregndroppar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0