Art, art and art

Dagens inlägg handlar om konst. 
 
Jag har så länge jag kan minnas gillat konst, allt från teckningar till stora skulpturer och arkitektur. Inte för att det är mitt största intresse i livet, men jag gillar att se konst och själv göra konst. Men det beror ju också på vad man menar med ordet konst. Är det skulpturer, teckningar, målningar, arkitekturer, foton av kända konstnärer eller kan konst även vara något som en icke erkänd person har gjort och själv kallat konst? Enligt mig är det svårt att säga vad konst är, det är så olika för alla människor. Men jag skulle säga att konst är när en person gjort något och kallar det konst. 
 
Då jag inte riktigt skulle kunna säga vad jag gillar för konst exakt då jag kan tycka att mycket är fint. Men aldrig riktigt hittat något jag älskar så kommer jag lägga upp några namn på konstnärer jag tycker är duktiga ingen riktig ordning på dessa utan ett myller av olika länkar till sidor där man kan se deras värk. Sedan blir det bilder/teckningar jag gjort.
 
Salvador Dali - Dali Museum http://thedali.org/home.php/
Victoria Frances - http://www.victoriafrances.es/
Kalle Magnusson - http://www.kmagnusson.se/
 
Min hjärna står still, kommer inte på några fler just nu. Men det finns ett gäng till jag tycker gör vacker konst.
 
Nu kommer mitt kloKlicka på bilderna för att få de större. 
 
     
 
Lite av varje och lite från olika tidpunker i livet också. Som ni ser även några bilder jag blev nöjd med för ett tag sedan. Vissa bilder har väll bättre kvalité för att visa bilden rättvist men men... 
 
// Puss och kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0