"Nobody puts Baby in a corner"

Dagens tema på min bloggserie "om mig" är helt klart film. Jag kommer även nämna lite serier då jag inte har ett eget tema för det. 
 
Jag måste nog säga att jag är uppvuxen med film. Hemma har det alltid funnits någon film jag inte tidigare sätt och det finns nog minst 10-20 filmer i varje kategori som finns. Då menar jag hemma hos mina föräldar. En dag räknade jag alla filmer som vi hade och det var mer än ett par hundra stycken. Men då både VHS, DVD och sådana som vi hade spelat in. Jag kan erkänna jag har inte sätt alla filmer som min mor äger. Kanske blir ett uppdrag för mig. Men tror det kommer ta flera år bara att se igenom de. Även om jag sätt några av de har jag sätt långt ifrån alla. 
 
Jag själv har också en hel del filmer. Satt och skrev in alla på ett dokument här om dagen och jag har inte riktigt räknat ut hur många de var men straxt under 300 DVD filmer har jag i min bokhylla. Och nu sitter ni och tänker har hon sätt allihopa?? Nej det har jag inte gjort har 13 filmer jag inte sätt. Eller sex av dessa filmer har jag sätt men har inte den blekaste aning om vad de handlar om så jag ska se om de. 
 
Min film samling bilden är gammal så det har tillkommit några filmer. De filmer som ligger ner är inte minna de har jag lånat av min mor.
 
Som jag tidigare sa, jag är uppvuxen med film, jag har sätt en hel del. Om någon skulle fråga mig vilken min favourit film är så skulle jag inte kunna vara ett ärligt svar på denna, då det ändras från dag till dag. Jag skulle heller inte kunna säga viljen genre jag gillar mest det är också olika från dag till dag. Många skulle nog också tro att jag är super duktig på skådisars namn och exakt vilka filmer de är med i, men så är inte fallet. Jag känner igen många skådespelare när jag ser de, men kan inte sätta namn på så många. 
 
Bland mina filmer står också ett gäng serier, de är också inräknade i antalet filmer jag har, men då har jag bara räknat serien som en inte som att jag har 8 säsonger av en serie utan en hel serie är som en film. 
 
Tänkte lista lite filmer och serier jag gillar och ev en kommentar också.
 
Disney klassikerna (äger inte alla men hälften)
Blue Crush
Dirty dancing (sätt så länge jag kan minnas)
Coctail (gjorde så jag ville bli bartender)
Harry Potter (såååååååå bra, hade ofta igång när jag skulle sova när jag var yngre)
Twilight (böckerna är bättre)
One tree hill (serie man inte kan annat än att älska)
OC (såg inte förens lång efter den var klar, föll direkt)
The Vampire diaries (grymt bra serie om man gillar vampyrer som ändå är väldigt mänskliga)
Skilda världar (såg som liten och ville se vad jag tyckte. Blev fast har dock inte sätt alla volymer jag äger än)
Dr Quinn
 
Lite smakprov på vilka filmer jag gillar, inser nu att jag inte skrivit upp en enda dansfilm, men de flesta jag sätt är grymt bra. Inte heller någon action eller skräckfilm. Syns vilket humör jag är på idag iaf. Men jag kollar gärna på alla genre men det skiljer sig från dag till dag vad jag är sugen på. Har iaf mist en film från varje genre i bokhyllan.
 
Förr kunde jag sitta och se två, tre, fyra filmer om dagen. Nu mer händer det väldigt sällan, nästan så att jag måste vara sjuk för att kunna göra det. Idags läget så ser jag knappt en film eller serie om dagen, har annat för mig än att kolla på film. Men det går väll upp och ner det med.
 
De serier jag håller på med just nu är Sons Of Anarchy, The L word, Hemlock grove(netflix serie), Skilda världar m.m.
 
Undra om det är någon som orkat läsa hela??  Har ni frågor om jag sätt en specifik film eller har film tips bara kommentera :)
 
// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0