Morron!

Godmorgon!

Hoppas alla får en bra dag :)
 
Jag lovade ju igår kväll/natt att jag skulle fortsätta skriva inlägget så får bli det nu. Jag och två flickor i korridoren tillbringade kvällen tillsammans med att kolla på mästarnas mästare och bygga puzzel. Vi hade jätte trevligt :)
 
P bakade en morotskaka och jag bakade paj då jag inte är förtjust i morotskaka. Jag tänkte skriva ner receptet på pajen.
 
Små Chokladpajer med hallon och blåbär
 
Ingredienser till 4 små pajer:
 
100 g Margarin
2 dl vetemjöl
1 dl havregryn
1/2-1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
3-4 msk kakao
 
Ca 2 dl frukt och bär (jag använde hallon och blåbär)
 
Gör såhär:
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ingredienserna till en grynigmassa på samma sätt som du gör till en smulpaj. Om du inte tar kakaon blir det en vanlig smulpajs deg istället. 
Lägg nu bären i dina småformar, du kan välja att göra en vanlig smulpaj av degen och använda dig av en normalstor pajform. Ställ in i ugnen och låt stå där i ca 15-20 minuter tills pajerna/pajen ser klara ut. Syns inte så bra när det är kakao i degen. 
 
Servera varma antingen med eller utan vaniljsås/vaniljglass eller något annat du tycker är gått till paj.
 
Smaklig efterrätt!
 
 
 
Jag har ingen aning om varför de två sista bilderna inte ville ställa sig upp och bli på rätt håll :( De är på rätt håll i datorn :/
 
Nu ska jag ta och göra mig klar för en dag på universitetet. 
 
// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0