33. Pocahontas

Pocahontas var nästa film i ordningen. Såg den igår. Den påminner så mycket om min barndom, jag såg ofta på denna film. Jag var en dag utklädd till Pocahontas på skolan kommer nu inte ihåg varför, men min mor hade sytt klänningen jag hade på mig. Minns att flera frågade vart jag fått tag på den. Pocahontas handlar om Pocahontas som träffar engelsmannen John Smith och blir förälskad. Man skulle kunna dra kopplingar till 2000-talets Avatar. Det bygger lite på samma historia men inte ändå lika.
Om du inte sätt den så måste du se den NU!!! Kura upp dig i soffan/sängen med lite frukt(eller annat gott) och njut. Jag hade en skål med äpple och några få röda druvor i.
 
// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0