Dag 04 - En resa jag minns

Detta inlägg borde ha gjorts igår, men det får bli två dagar skrivna samma dag då jag inte hade tid igår.

 

En resa jag minns, jag har bara gjort en utomlands resa och det var till Grekland men klassen när vi gick i nian. Vist man skulle kunna säga att jag varit utomlands två gånger till, men Finland och Norge kallar jag inte utomlands. Det är ju våra grannländer. Jag åker ner till Hudiksvall med mor för att där hoppa på bussen som min faster redan satt på från Gävle. Vi skulle åka buss i ca sju eller nio timmar kommer inte ihåg detta var sommaren mellan 5:e och 6:e klass. När vi kommer till gränsen står min kusin och väntar på oss och kör oss hem till henne då i Mo i Rana äntligen. Vi gjorde inte så mycket speciellt den dära veckan, men varje dag så tillbringade vi timmar på affärerna där i Mo i Rana och hade trevligt. Näst sista dagen har jag för mig så går vi en promenad och hittar ett stall som min kusin viste om. Dock inte tänkt så långt att jag verkligen gillade hästar på den tiden(man kan inte tro det idag :p). Sista dagen så tar vi och åker till en stuga uppe i något berg man kunde bara köra bilen en bit sedan gå upp för berget. Tur kan jag säga att vi inte skulle ända upp :P Vi hade jätte trevligt, men till sist måsta jag och min faster åka från Norge. Från staden där man gick och la sig när solen gick upp. Det var första gången jag såg midnattssol. När vi är tillbaka i Hudiksvall var klockan runt tre min mor hämtade mig på samma ställe som hon lämnade mig. Hon hade med sig posten och jag hade fått paket från både Polux och läslusen om jag inte minns fel. Två bokklubbar jag var med i, tror nästan att det var roligare för mig att få de än att komma hem den natten...

 

Det var en liten del av min historia, skulle inte klara av att berätta den i detalj här på bloggen.

 

// Puss och kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0