Loppis

Idag var jag och mor på loppis och kollade. Jag håller på att söka efter snygga vinglas och lite coctail/martini glas till min glas samling. Det skulle vara kul att ha en liten samling om man skulle få någon på besök som vill ha något gott att dricka, och det är inte mer än rätt när jag snart fyller 20 och är utbildad bartender att jag har snygga användbara glas hemma. Jag har redan startat med att köpa highball och lowball glas så måste fortsätta, whiskey glas har jag sedan tidigare.

 

Men jag hittade inga glas som föll mig i smaken denna gång, utan direkt när jag kom in såg jag ett helt bedårande bord, ett spegel bord. Det är kubiskt format med speglar runt om och en som bordskiva, den är idag vit och har tappat mycket av färgen. Jag kommer köpa lite svart färg och göra om detta bord till svart då jag hällre ser ett svart än ett vitt bord i mitt rum nu för tillfället. Vet ej när jag kan börja med denna uppgift men hoppas det är snart :) har nu ingen bild på detta bord, men kommer ta bilder under processen så ni får se från början till slutet med bordet :)

 

Hittade inget annat jag var intresserad av denna gång, men får gå dit mer i sommar och på andra loppisar så hittar jag nog mer saker att fylla mitt lilla rum med. Skulle behöva några fina tavlor (ska rota i mina lådor från lägenheten i Timrå också för där vet jag att det finns fina tavlor :P)

 

Nu blir det film för hela slanten "Cocoon-Återkomsten" jätte bra film, men se dock ettan först "Cocoon-Djupets hemligheter". Rekomenderar den om man gillar spänning, romantik, komedi, drama det är liksom en allt i ett film :)

 

// Puss och kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0