Dag 26 - Min favoritsport

Asså ska man ha en favoritsport?? Måste man ens gilla sport över huvudtaget? Jo, då jag gillar vissa sporter jag också. Men har ingen förtjusning att se eller utöva sport på så sätt. Sporter som kan vara kul att köra är basket, handboll och vissa friidrottsgrenar.

 

Vissa skulle nog anse att jag utövar en sport varje dag istort sätt alltså dans, men jag anser att dans är en konst så ingen sport förutom när det kommer i tävlings sammanhang. Så jag säger inte att jag ska utöva en sport när jag ska dansa utan jag ska utöva en konstform. Vist man tränar för att bli bättre inom dansen också, men anser ändå att det är en konstform som man använder kroppen fysiskt i.

 

// Puss och kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0