501 fantastiska cocktails

501 fantastiska cocktails heter en helt fantasktisk drink bok jag fick av min fantastiska Sofie när jag fyllde år. Det är ju super kul att ha en till drinkbok till min samling. Men i just denna finns det citat lite här och där de är helt fantastiska vissa av de tänkte skriva ner några av de... Fantastiska kanske var att ta i, de är bra iaf... De kommer bara som de kommer i boken alltså ingen spec ordnings följd.

"En revolution är som en cocktail.
Man väntara bara på nästa."
(Will Rogers)

"Av alla ginbarer
i alla städer i hela
världen så kommer
hon till min"
(Rich Blaine i Casablanca)

"Jag älskar att dricka Martinis.
Två på sin högd.
Tre och jag hamnar under bordet.
Fyra och jag hamnar under värden"
(Dorothy Parker)

"Låt inte barn blanda
drinkar. De är
opassande och så
använder dom för
mycket vermouth"
(Steven Allen)

"Det sägs att alkohol är ett
långsamt gift. Tja, vem har
bråttom"
(Robert Benchley)

"Lycka är... att hitta två
oliver i sin martini när
man är hungrig"
(Johnny Carson)

"Ett gott rus... i älskogsväg både
hjälper det och stjälper det."
(Shakespeare, Macbeth.
översatt av Carl August Hagberg)

"Vad är en cocktailklänning?
Något att spilla sin cocktail på."
(Dr Lawrence Bradford &
Paula Bradford)



// Puss och kram Jasmine



Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

sv: :D



just nu sitter jag och knaprar chips och njuter frotfarande vid TV:n. Ibland måste man njuta lite! Är du en chipsperson eller föredrar du någon annan snacks?

2010-10-03 @ 21:41:51
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0