Sjuk?

Neeeej, vet inte om jag nämnde det i förra inlägget att jag hade ont i halsen i lördags. Hade det iaf. Nu är det så att jag även är förkyld. Jag vill inte bli sjuk. Har hemtenta att skriva, VFU planering att skriva, och fixa till grupparbetet som vi ska redovisa på torsdag. Orkar inte med att vara sjuk, men det verkar som om att det är det jag blir.

Ska bli skönt att få gå till läkaren imorgon. Har haft denna tid i flera veckor nu, för de som inte vet så har jag astma så går ungefär en gång om året till läkaren som uppföljning och får recept så jag får ut mina mediciner jag behöver. Jag kanske får något bra råd som gör att jag blir frisk fort som tusan. Men det kommer kännas konstigt att gå till en annan läkare än den man brukar gå till. Har ju flyttat 42 mil hemifrån eller vad man nu ska kalla det. Så kan inte längre gå till doktorn jag varit till sedan jag var liten. Och kanske dax att sluta gå hos barnläkaren nu när man är vuxen eller iaf nästan vuxen :P

Känns som ett stort steg att vara vuxen. Men om vuxen är att betala sina egna räkningar och få skriva på olika papper utan att föräldrarna ska vara med så är jag vuxen. Det känns som om det har gått för fort för att bli vuxen. En dag sitter man i mamma eller pappas knä och nästa så sitter man och betalar räkningarna man har.
Är det bara jag som tycker att man blir vuxen snabbt? Vist att vara vuxen är också kul på ett sätt man kan göra vad man vill, behöver inte lyssna på föräldrarna om vilken tid man ska lägga sig, när man ska göra dittan och dattan. Men ändå saknar man tiden då mamma alltid lagade den goda maten till en.

Nä, nu måste jag ta och sova. Förhoppningsvis mår jag lite bättre imorgon.

// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer
amandiii

Jag bestämmer själv när jag vill bli vuxen. Bara för att man bor själv och betalar sin egna räkningar så behöver man inte vara vuxen.

2010-12-07 @ 10:14:16
URL: http://amandiekvall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0