Stockholm!!

Ja, nu har det hunnit hänt massor sedan jag skrev sist jag tänkte börja med stockholms resan alltså den 21 oktober.

21 oktober onsdag:
Detta var dagen då vi alla i es 3 på timrå gymnasium satte oss på tåget ner till Stockholm på studieresa.
När vi kom ner så låste vi först in alla våra saker i skåp på vandrarhemmet, Auf chapmans. Eler först åt vi på McDonalds 
Sedan tog vi en liten promenad till Halwyska palatset ett hus som är museum, idag det var en dam som bodde där som bestämde att allt som hon hade i det huset skulle bli ett museum den dagen hon dog, det fanns böcker som beskrev varenda liten sak i rummen.
Sen gick vi till Kungliga dramatiska teatern eller som man säger dramaten och gjorde ett studiebesök, jag sa hej till Mikael Nyqvist :D Maja och Emma fick en kram av han :)
På kvällen så gick vi på den fantastiska föreställningen Scener ut ett äktenskap av Ingmar Bergman. Den spelas på lilla scenen på dramaten. Även nu tror jag.. Så ni som ska till stockholm köp en biljett och se den jag lovar den är SUPER BRA..
Sen var det dags att sova..

22 Oktober torsdag:
Detta var en rolig dag, vi började med att äta frukost vid 7.00 sedan var det att åka till danscenter på studiebesök å se när tvåor och förberedande hade klasser tvåorna hade modernt :D de var super duktiga. Sedan så var det jazz för förberedande.
Sedan åkte vi till DI eller Dramatiska institutet på studiebesök.
Sedan begav vi dansare oss till balettakademin för en workshop med Val Suarez vilken rolig person det var :) Kommer minnas den dagen. :D
Middagen blev på en av drottninggatans Pong (det var in på en tvärgata) där var det taibuffé och en "stor stark" eller som jag säger en öl.

23 oktober fredag:
Balettakademin för studiebesök vi fick se när Val Suarez hade de som går andra året på yrkesdansarlinijen. :D
Sen hade vi tid för oss själva så jag, Amanda, Emma, Maja gick runt på olika affärer på drottninggatan buttericks :D sedan gick vi in på gamla brogatan för att besöka dance and gymshop där jag köpte ett par dansskor, sen över på andra sidan gatan till Blue fox :D där det blev en lila svart palestinasjal.
Sen gick bussen hem till Timrå där pappa stod och hämtade mig så åkte vi till Ramsjö...


Det var resan till stockholm med klassen den var fantastisk :D Kommer sakna er all när vi tagit studenten så vi får ta en dag i sänder tills dess.

// Jasmine puss och kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0