Känslor inför jul.

330. Vilka är dina känslor inför julen?

Helt ärligt vet jag inte riktigt vilka känslor jag har inför julen i år. Det känns så konstigt att det snart redan är jul. Det finns inge snö utomhus, det bara regnar. Visst det kommer jag få leva med i Kalmar, men jag är uppe i norr just nu och önskar att snön kommer snart så det faktiskt blir lite julkänsla. Det är väll det dumma att jag förknippar julen med snö kanske, men håller tummarna att snön kommer någon gång i år också.

Men det ska bli skönt att komma hem till far och mor ett tag och ta det lugnt. Fira en helt vanlig julafton med tomtegröt(risgrynsgröt) till frukost med julskinkemackor, lunchen blir som vanligt julbordet med all dess innehåll och middagen blir rester av det man åt till lunchen. Jag längtar tills jag kan grotta ner mig i en soffa med täcket och bara vara. 

Julgranen för två år sedan. 
 
Hur känner ni läsare inför jul? Firar ni den på något speciellt sätt? Hur? Skriv en kommentar och berätta.
 
// Puss och kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0