-4,8 kg

Nu 9 veckor efter jag startade min hälsoresa har jag gått ner -4,8 kilo. Jag tog tyvärr inga före bilder som jag borde gjort... Inte heller mätte jag mig innan resan började heller, men har sagt till mig själv att jag kommer märka på kläderna när det händer saker. Å jag har känt framförallt på jeansen de sitter inte lika taight som tidigare och min rumpa börjar minskas... Jag är riktigt glad att jag började denna resa, även om den inte alltid är så kul så går det frammåt. 
 
I dagsläget äter jag LCHF med goda resultat, slår man ut på 4,8 på 9 veckor har jag gått ner lite mer än ett halvt kilo veckan som är normatl när det gäller "normal" viktnedgång, jag skulle säkerligen kunna gå ner snabbare om jag bara kommer igång med träningen ordentligt och faktiskt undviker frukter och bär samt äter mer fett och dricker mer vatten. Det finns många faktorer som kan sakta in viktminskning med LCHF. Ätar dagar är inte en bra idé det har jag märkt, äter jag för mycket kolhydrater så blir man inte så överlycklig när man står på vågen på söndagsmorgon sedan, gäller även socker. Vågen har visat att jag gått upp några gånger, men sedan har jag gått ner de jag gått upp och lite extra de har både varit pga fuskande (med kolhydrater) samt att kroppen lägger på sig vätska under vissa perioder. Socker har jag inte fuskat med på samma sätt som kolhydrater vilket är positivt, jag känner inte samma behov av socker, godis, sötsaker nu som jag gjorde innan denna resa började. Självklart blir jag sugen på sötsaker ibland men det är bara att bita ihop och köra på. 
 
Förra helgen tog jag en rätt lång morgon promenad, de var lite kyligt pga vindarna men väldigt fint ute var det med sole osv :) Promenader går jag då och då borde göra det betydligt oftare.
 
Det är verkligen dags att komma igång med träningen, men det går rätt segt då det är så mycket annat jag måste göra nu, framförallt tar jobbet mycke tid.
 
Imorgonens inlägg får ni veta vad som gjort att jag började min resa. :D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0