Bloggutmaning 365 vecka 18 - Jobb

JOBB
 
118. Skulle du kunna åka till Norge och rensa fisk hela dagarna under en säsong bara för att det är bra betalt?
Ja, det skulle jag kunna. Men hade jag gjort det nu hade allt det jag har idag gått förlorat och det vill jag inte heller. Jag vill få min utbildning och kunna arbeta med det jag vill.
 
119. Hur många jobb har du haft?
Två!
 
120. Jobbar du för att leva, eller lever du för att jobba?
Då jag inte har ett jobb nu, men när jag jobbat tidigare är det jobbat för att överleva.
 
121. Om du fick välja helt fritt, vad skulle du jobba med då?
Om jag fick välja helt fritt skulle det nog bli koreograf vid något danskompani som arbetar med moderndans. Men jag har som några av er vet valt att inte följa mitt intresse till dans. Har aldrig haft kroppen som behövts och andra saker har stått i vägen. Men jag trivs väldigt bra när jag är i skolansvärld också :D
 
122. Tipsa om något som har med ditt jobb att göra.
Som sagt jag pluggar.
 
123. Hiss & Diss - Arbetslivet
Hiss: Man får pengar, träffa intressanta människor.
Diss: Inte den bästa lönen för arbetet man utför.
Nu tänker jag på mitt kommande yrke som lärare.
 
124. 5 jobb du inte skulle vilja ha
*Diskare
*Gruvarbetare
*Rällsläggare
*Byggarbetare
*Hemmafru
 
Finns säkert många jobb jag inte skulle vilja ha men kommer bara på dessa.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0