Musik

Många frågar en vilken musiksmak man har, vilket band man gillar mest och vilken som är ens favorit låt. Jag svarar för det mesta om inte alltid att jag lyssnar på allt. Men att jag har lite svårt för Teccno (undra hur det stavas) och Opera. Visst det finns låtar som är bra inom dessa genre, men de är inte allt för många.
 
Förr lyssnade jag på musik konstat, kunde inte ens somna utan att lyssna på musik. Det som gick i högtalarna när jag skulle sova var ett tag The Poodles första skiva. Jag hann ungefär lika lånt in i skivan varje gång innan jag inte minns något mer. Idag så somnar jag helst utan musik, men går med också.
 
Min första skiva jag fick var antingen Aqua deras andra album, Emilia eller Robyn, kan också vara så att jag fick två skivor samtidigt men minns inte riktigt faktiskt. Men men. Den sista skivan jag köpte var Takida, deras sista album. Om det är någon grupp jag gillar så är det de. Finns nog ingen annan grupp eller artist jag har alla album av. 
 
Som många av er redan kanske sätt så har jag en tatuering med en G-klav och några noter för att visa hur mycket jag gillar musik. Hittar inte någon bild på denna nu :/ Men finns runt om på min blogg. Jag får visa någon annan gång. Men nu kommer tre you tube klipp på låtar jag gillar :)
 
// Puss och Kram Jasmine
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0