Julfirande

Denna lista är lånad från http://lorissalovebomb.se

Julgranen vi hade ifjol och några paket i förgrunden ;)
 

Firar du jul hemma eller hos någon annan?
Jag firar min jul hos mina föräldrar som "vanligt", jag har aldrig haft annat julfirande än att vara hos de. Kommer bli intressant den dagen jag firar någon annanstans. Det är jag, mor, far och lillebror som firar på Julafton, juldagen blir det med storebror + flickvän. Juldagen kommer vi faktiskt åka till de för ovanligheternas skull.

Vilket är ditt favoritjulgodis?
Oj, vi brukar alltid ha en mega skål innehållande det mesta. Men måste nog säga knäck även om det inte så ofta finns hemma hos oss. Finns när jag och P firar in julen.

Favoritmat då?
Vi kör på det klassiska julbordet med sill, korv, köttbullar osv. Men godast är nog pappasköttbullra och julskinka :)

Vilken är den finaste julmusiken?
Julmusik har aldrig varit något jag lyssnat på så mycket, men mest för att få in en julstämning och för tillfället får jag nog säga EMDs julskiva som är den finaste julmusiken :)

Vad dricker du helst på julafton?
Julmust eller vatten.

Jenny Nyström eller amerikansk jul?
Är det nu jag ska säga att jag inte vet vem Jenny Nyström är? Googlade och jag har inte läst något hon gjort. Men den amerikanska julen känns som att det är stora folksamlingar osv. Och det är inte riktigt min stil på jul heller. Blir ett svar utan svar.

Vilket pynt är bannlyst hemma hos dig?
Finns inget som är bannlyst. Eller vänta plastgran, hellre en jul utan gran än en jul med plastgran (kanske får tänka om när jag blir äldre)

”Riktig” gran eller plastgran?
RIKTIG gran!!!

Vilka färger har ditt pynt?
Då jag inte har pyntat mitt rum spec, men det är rött, vitt typ...

Favoritfrukter i juletid?
Mandariner/Clementiner

Risgrynsgröt eller ris a la Malta?
Risgrynsgröt, till frukost som mamma gjort :)

Kalle Anka, Karl Bertil Jonsson eller Kan du vissla Johanna?
Kalle Anka och hans vänner. Men vi hinner aldrig se färdigt vi får gäster :) 

Köper du julklappar åt många?
Jag köper åt min familj plus P. 

Vad händer på juldagen?
Åka till storebror.

När åker julen ut?
Hehe ljusstaken försvinner när våren börjar närma sig, de tre eller fyra prydnaderna jag har står framme hela tiden.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0