Bestigning av Skuleberget

Ja, som jag skrev igår skulle jag och P ta och gå upp på Skuleberget och geocacha. Denna resa blev längre än vad som var tanken. Vi gick in på Naturum och frågade ungefär hur lång tid det skulle ta att gå upp på berget han säger artigt, att det tar ca 45 min upp och 45 min ner om man tar en längre och inte lika brant väg.
 
Vi börjar resan och vi har precis gått uppför denna vägen.
Och vi tänker att det var väll inte så farligt. Men ändå inte som vi hade tänkt oss. Vi hade tänkt oss en ganska fin och bra stig. Men om vi bara kollar åt andra hållet dit vi ska ser det ut såhär.
Ser ni stigen? Det gör inte vi heller. 
 
Men vi fortsätter efter de blå prickarna. Ingen idé att gå ner igen... Vi hittade en plats att vila på :) Det var rätt jobbigt att gå denna väg.
Och nej vi är inte uppe än.
Men efter en stund då vi börjat gått i trappor och upp för LÄSKIGA stegar så var vi uppe vid grottan. Den såg ut såhär :) Hittade cachen snabbt också. Vill bara tillägga att vi båda är höjdrädda.
Självklart ville vi inte gå ner denna jobbiga väg utan vi ville ta den andra vägen ner som skulle vara lättare.
 
Bli inte förvånad nu men här kommer en bild på fantastiska P, även om hon var höjdrädd så gick det bra :)
Självklart skulle jag också upp för trappan. Blev lite fel ordning på dessa två bilderna, men men.
Nu var vi faktiskt snart uppe. Väl uppe såg det ut såhär.
Såå skönt att vara uppe :)
 
Sedan så skulle vi neråt. P hittar denna fantastiska väg... Men var det rätt väg ner?
Nej det var inte rätt väg. :( För denna var rätt väg.
Such. Men vi kom ner välbehållna. Blev inga bilder på vägen ner vi var lite för gnälliga för det. Och det tog ca 3 timmar för oss istället för 1,5 timme som de sa innan vi gick upp..
 
Men vi vart förtjänta av en storfika. Nej i vanliga fall äter vi inte glass och kaka på en fika. Blev så nu när vi var såååå trötta.
 
Idag har jag träningsverk i både ben och armar.
 
// Puss och Kram Jasmine
 


Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

guuud vad duktigt av er att gå hela vägen upp :D Ni är iiiinte kloka!

2013-08-20 @ 19:46:23
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0