Drömkudde

Jag var in på Ålidhems Antik igår med en kompis, kollar bland de böcker som de säljer och hittar en med namnet "Kärlekens lyrik" slår upp en sida och hittar en dikt som heter "Drömkudde" och jag tänkte detta måste vara min dikt... Bara läs och njut:

 

"Din mjuka kind,

din doft av sommar,

an ängens blommor efter regn-

Jag somnar in, 

trygg med min kin mot din,

och denna tystnad är min bästa vän."


Nu är det så att jag nästan alltid när jag sover kramar en kudde, vet inte varför men det är bara så. Så jag tyckte denna dikten passade perfekt in på mig. Det kan komma fler dikter från denna bok senare.

 

// Puss och Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0