Jul??

Alltså jag kan inte för stå alla människor som redan har börjat räkna ner till Jul. Vist det är typ 66 dagar kvar(läste det på någons facebook inlägg), men det är massor av dagar det är över två månader.

Jag fick en chock när jag var på ICA idag de hade ställt fram Julmust så man kunde köpa. Det är bara oktober än. Man börjar räkna ner till jul första december då julkalendern och allt stå hej runt jul kommer. Det är super fint när adventljus stakarna kommer upp och det lyser i flera fönster både morgon som kväll. Det lyser upp så fint. Men börja fundera på julklappar och jul pynta kan man inte göra förens i början av december för då känns inte december månad som något speciellt längre, som det alltid har varit, då det kommer fler och fler julklappar på bänken och lite nu och då ser man fler och fler som sätter upp julpyntet. Jule tiderna behöver inte bli längre än vad de redan är.

Ska man börja med julen redan nu?

// Puss och kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0