Hmmm.

Först måste jag ursäkta mig att jag inte skrivigt på ca två veckor. Tycker synd om de få som faktiskt varit in och kollat på bloggen under denna tiden.

Det finns inte igentligen så mycket att säga om idag, har varit på skolan en och en halv timme med redovisning/opponering. Sedan bara tagit det lungt, ska ta en promenad snart ska försöka få någon med mig när jag går.

Igår åkte jag buss från Ånge vid 9.40 och var i Umeå 16.20 ungefär. Det är drykt att sitta på tåg så länge, men somnade där en stund.

Var hemma i Ramsjö innan jag åkte tillbaka ju. Gjorde intervjuer, var till gamla skolan, tog det lungt jobbade lite med mamma, skrev massor på rapporten, var till Ljusdal och träffade Petra och sedan Acke en stund.

Men också var det begravning under denna tiden jag var hem. Nu har farmor äntligen fått sin eviga vila. Eller vad händer igentligen när en människa dör? Blir man ett spöke, kommer man till himmelen? Eller tar livet bara slut och inget händer. Eller födds man på nytt? Det är något jag undrat mycket på. Men jag hoppas man antingen kommer till himmelen, men även kan komma till jorden igen som spöke eller att man födds på nytt kanske i en annan värld.

Vad tror ni händer med en människa när den dör?

// puss och kram Jasmine



Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

jag är kristen och tror att man kommer till himlen till slut :)

2010-11-05 @ 14:09:50
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0