Bartender

Ja, som många säkert vet så går jag just nu en bartenderutbildning.
Det har gått två veckor nu på måndag börjar den tredje och sista veckan. Kan bara informera att det är väldigt mycke pluggande, men jag har även haft väldigt kul här ute i skogen i Loka Brunn. Man får lära sig så mycket på dessa tre veckor. Vi har redan hunnit gått igenom vodka, gin, rom, tequila, cachaca, vin, öl, brandy, cognac, bitters, vermouth, serveringsteknik och alkohollagarna. Vi har självklart lärt oss drinkar också vi är nu uppe i ca 35 stycken vi lärt oss. Har säkert glömt nämna något vi lärt oss. Kan de drinkar vi fått hitintills har pluggat som en galning idag och igår de måste sitta tyckte jag, men man glömmer ofta något när man väll kommer in i baren.

Hoppas att jag klarar exeminations proven på torsdag respektive fredag

Loka Brunn är en väldigt vacker platts så jag rekomenderar att om man har vägarna förbi bara åka in och kolla hur vacker det är med alla gamla som nya hus och alla blommor, de två sjöarna och allt annat vacker här.

Nu ska jag ta och laga mig lite mat och sätta mig i solen och äta tror jag. Sen ska jag väll hitta på något med de andra som är kvar över helgen.

// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0