Tema Tv-serier

VECKA 41 Bloggutmaningen – TV-SERIER

 

279. Tycker du det är intressant att prata med andra människor om tv-serier du gillar?

Ja självklart, det är alltid roligt och intressant att prata om sina intressen och då tv-serier har blivit ett av mina intressen pratar jag gärna om det. Men det får inte pratas om avsnitt jag inte sätt eller om saker om händer senare…

 

280. Finns det något du stör dig på i tvserier?

Finns en hel del, men detta är vissa av dem.

*Kvinnoidealet, det är tråkigt att det (oftast) är smala kvinnor med stora bröst som framställs som rätt.

*Hur de framställer geeks och sportfånarna, det är alltid samma sterotypiska sätt, men det är inte alltid så det är i verkligheten. Geeks kan se ut som sportfånarna och tvärtom.

*Språket i vissa tv-serier.

 

281. Följer du någon dokusåpa?

Om Hela sverige bakar är en dokusåpa så ja, men annars nej.

 

282. Om du fick vara en karaktär ur en tvserie, vem vill du vara?

Haley James Scott från One Tree Hill helt klart. En helt fantastisk karaktär.

 

 

283. Länka en favoritscen ur en tvserie

Oj, detta blir svårt… Finns så många bra serier. Å jag vill ju inte avslöja för mycket från någon av serierna… Men denna bra ur One Tree Hill... Blir mycket OTH nu men det beror på att jag just nu ser igenom det igen...

 

 

284. Hiss & Diss – Tvserier

+Tidsfördriv

+Något att göra när man har tråkigt å mycket tid över

 

-Beroendeframkallande

-Tar för mycket tid om man inte har tiden

 

285. 5 tvserier du avfärdat genom att bara titta på omslaget, hört namnet eller sett en kort sekvens ur

Nu kommer erkännanden som jag inte vill göra egentligen, men jag gör det ändå… Här är 5 tv-serier som jag först dissat pga namnet, omslaget eller en kort sekvens, men sedan har det visat sig att jag sätt flera avsnitt och antingen delvis gillat eller älskat, listan kan bli längre antagligen. Har väldigt få serier som jag dissat helt och hållet på bara omslaget och namnet. Ser ofta första avsnittet å något till för att vara säker på att de inte är något för mig.

 

1.Game of thrones, dissade pga att jag hört mycket om det och trodde inte det skulle vara bra, jag har sätt allt som kommit ut.

2.One Tree hill, såg sekvenser ur det under tiden de första säsongerna gick, såg sedan längre med en vän på gymnaiset. Jag började därefter kolla på säsong 1. Jag äger nu de 8 första säsongerna saknar alltså säsong 9, men har även sätt den. I <3 OTH

3.Dallas, såg typ 10 min dissade det. Sedan hände något spännande i ett annat avsnitt har sätt lite här och var, vissa säsonger har jag nog sätt det mesta men borde kolla igenom i alla fall de första säsongerna som faktiskt är bra. De senare säsongerna gillade jag inte lika mycket det blev bara utdraget och de ville tjäna pengar.

4.Band of Brothers, A berättade vad det handlade om jag var inte allt för glad att behöva se det, men men kollade ett avsnitt, det blev två avsnitt. Jag har inte sätt alla 10 avsnitt, men det blir det nog sinom tid.

5.Stargate SG-1, även här A som berättade jag var verkligen inte intresserad, men vi kollade ändå då han hade sätt det tidigare. Å jag har sätt fram till säsong 2, det går lite segt då Netflix inte har serien längre. Håller tummarna att det kommer ligga kvar på HBO ett tag till så jag hinner se mer. När säsong 5 börjar bör jag kolla på ett avsnitt SG-1 och ett Atlantis och se de parallellt då de kom så på tvn första gången.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0