Det är alla andra som är viktigast för mig, inte jag själv.

Detta är ett tidsinställt inlägg, jag är någonstans i Indonesien.
 
Detta blir ett bonus inlägg i min "om mig" serie.
 
Jag vet inte om jag berättat detta förut, men jag är en person som ställer alla andas behov/välbefinnande före mitt eget. Jag vill att alla människor ska vara glada och lyckliga, innna jag själv får vara det.
 
Det finns alltid flera olika val att göra. Vilket är det som gör flest människor glada?
 
Jag har till exempel svårt att vara den som bestämmer inom en grupp. Mitt beslut kan ju göra någon ledsen/arg/sur. Jag vill inte att någon ska ha liknande känslor. Ett exempel på detta är när jag och några vänner ska äta ute/ta med mat hem, då har det ofta fallit på mig att bestämma vart vi ska köpa ifrån. Då kommer jag verkligen in i en svår situation, jag ska inte bara välja vart jag själv ska äta, utan jag ska välja för ett helt gäng. Första tanken jag får är "hur ska jag få alla nöjda?"
 
Och ja, detta händer i alla liknande situationer när jag ska välja något som kan påverka fler än mig. Det behöver inte handla om små saker som vart vi ska äta, utan alla situationer. Räcker med att jag ska välja något för mig och en vän. Lika så i grupparbeten och liknande. Jag blir mest den som godtar alla förslag. Men självklart kan jag säga ifrån om det går mot ett håll jag verkligen inte vill. Ni får inte tro att jag inte kan säga ifrån, men ibland har jag svårt för det när det gäller små saker, om vart/vad man ska äta, vad man ska hitta på osv. Detta är något jag arbetar med, att få fram vad jag vill, visa vad jag tycker, tänker och känner för andra. Men det är inte lätt. Jag måste lära mig att ställa ta plats, göra saker för min skull och inte alla andras. Självklart kommer jag inte kunna gå bort från att göra saker för andra, men mer saker för mig själv än vad jag gör idag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0