Then and Now...

Från att vara den lilla våghalsiga flickan till den utbildade och halv fega kvinnan jag är idag. Livet är som en berg och dalbana. Ibland är det helt fantastiskt och vissa gånger är det för jävligt eller bara mindre bra. I sin helhet skulle jag säga att mitt liv varit bra. Allt har väll inte varit som jag tänkte att det skulle vara.
 
Men vem är jag då? Jasmine föddes i september 1991. Så i skrivandes stund är jag 21 och som alla andra så blir jag äldre för var år som går. 
 
Som många av er säkert redan vet är jag uppvuxen i den lilla byn Ramsjö i Hälsingland. Jag bodde där till hösten 2007, då jag skulle fylla 16 år. Det var på den tiden jag flyttade hemifrån första gången till en egen lägenhet i Timrå, för att börja gymnasiet ca 15 min hemifrån. Det var en av livets resor jag aldrig kommer att glömma eller ångra. Direkt efter gymnasiet blev det till att studera vidare och då blev det Umeå som vart nästa stora resa.
 
Såklart har mitt utseende förändrats, jag har vuxit upp sedan jag var liten. Och som ni ser på bilderna nedan så har jag blivit mullig/kraftig/tjock (använd vilket ord ni själva vill jag vet att jag är detta). Jag har dock ingen bättre förklaring än att jag älskar sötsaker och mat. Och jag har väll aldrig haft ett bra förhållningssätt till detta, men arbetar för att få ett bättre förhållnignsätt och att bli mer hälsosam. Träning är också en av de saker jag älskar så jag får bli en träningsnarkoman i stället ;)
 
Detta inlägg blir inte så mycket längre, då jag ska skriva fler inlägg men då som är mer specifika på just mina intressen. Det kommer ett gäng bilder nedan på hu jag sätt ut genom åren. Ni kommer märka att min stil förändrats massor genom åren. Och i dagsläget har jag ingen speciell.

 
Bilderna ligger lite huller om buller men vet tyvärr inte exakt när de är tagna. Men försökt att få de i någon slags ordning. De mindre bilderna är det bara att klicka på så får ni upp de. (Ja jag gillar att knäppa egobilder, eller gillade iaf länge sedan nu.
 
Undet denna bloggserie kommer ni få veta mer om vem jag är. Hur jag tänker kring vissa saker. Vad jag gjort i livet och lite sådant.
 
De ämnen jag kommer ta upp är:
 
Vem är jag? (detta inlägg)
Familj och vänner 
Dans
Konst
Film
Musik
Böcker
Träning
Hälsingland
Min lägenhet
Utbildning
Resor
Minnen
Önskningar/mål
 
Är det något ämne ni vill jag ska diskutera så säg bara till så ska jag se vad jag kan göra. Självklart ska jag lägga till bilder där jag kan :)
 
// Puss och Kram Jasmine
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0