Dag 06 - Mitt tidigaste minne

Mitt tidigaste minne.

 

Det måste vara den gången vi skulle flytta från ett hus till ett annat. Det var väll ca 300 meter om änns det mellan husen. Kommer inte ihåg hur gammal jag var men säg att jag var fyra år kanske. Jag ville jätte gärna hjälpa till med att bära något, man behövde ju bara gå en bit alltså inte åka bil för att flytta. Så jag får först bestiks lådan i händerna och de säger, detta ska bäras bort. När ett gäng karlar tog och bar mamma och pappas säng så rammlar det ut en penna från stommen, så den tar jag själv insiativet och tar upp och bär in i nya huset.

 

Det var det jag minns ungefär från den händelsen :P Men kom på nu jag minns ju när jag, pappa och store bror skulle baka muffins åt mamma som låg på sjukhuset när hon fött min lille bror. Det roliga som hör till denna historia är att vi hade för mycket smet i formarna så det blev inte många små muffins utan EN stor muffins. Detta hände en månad efter min tre års dag.

 

// Puss och Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0