Road trip

Tänkte lägga upp lite bilder från Roadtripen jag och min faster gjorde till Nagge, Hjältanstorp, Fränsta. Finns bara bilder från Naggen, Sveriges mitt och Fränsta, men vi gjorde ett stopp i Hjältanstorp också. Bilderna är inte nå redigerade nu och de är tagna med min Iphone.

 

Vi börjar med Naggen som ett litet stop, min farmor hade en stuga här ute därav varför vi åkte hit och kollade.

Blev sedan ett stopp på Flataklacken alltså Sveriges Geografiska mittpunkt :D

Utsikten där är helt underbar...

Sedan var vi till Fränsta och kyrkogården. Denna sten är lite rolig att kolla på från år till år för att hjärtat på stenen har inte alltid funnits där. Den man som ligger begravd där var spelberoende och en gång sa han "om det är fel att spela kort så kommer det växa ett hjärter på min grav" och det växer ett hjärter där. Den har en gång i tiden inte funnits, min faster såg den när den var halv och den är inte klar än om man kollar nära då den inte är symetrisk.

 

Någon dag får ni se lite bilder från vägen jag går när jag tar en promenad :)

 

// Puss och kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0