God Jul

God Jul på er blogg läsare. Jag vet att jag inte har många men några få är det i alla fall och det är jag nöjd med.

Idag är det inte julafton utan juldagen. Igår var det julafton den dagen som hela familjen brukar vara samlad mor, far, mina två bröder och jag. Men min store bror var inte här då han firade dagen med sin flickvän och några andra. Det var en trevlig och mysig dag trots det kändes konstigt då inte store bror var här. Julklapp vid sängen när man vaknar, risgrynsgröt till frukost. Julbord till lunch sedan julklapps utdelning och som vanligt vid 15 så spelars Kalle Anka och hans vänner på SVT1. Efter det fick vi främande av ett par som alltid har kommit och hälsat på under julaftonen i flera år nu.

Idag så kom min store bror och hans flickvän hit, jag tror att jag, mina bröder och storebrors flickvän blev barn igen. Då vi tog på oss vinterkläderna och slängde oss i snön på gården, men vi gick också upp för en backe här och åkte lite snowracer :) Som fyra små barn igen kan jag bara säga. Riktigt roligt var det faktiskt. Senare nu i dag så gick vi upp för backen igen och tände en brasa och satt och pratade vi fyra, tog fram grill korven gjorde vi också faktiskt.

Nu ska jag ta och se om man kan göra något mer innan man ska sova då mor, far och lille bror sitter inne i vardags rummet och kollar på The green mile. Jag har sätt den så många gånger nu så jag orkar inte se den igen. Men det som är knivigt för mig att ta och sova just nu är för att min säng står i vardags rummet.

// Puss och kram Jasmine

Ps. God jul på er igen ;)
Man kan aldrig säga God jul för många gånger.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0