Bloggutmaningen 365 vecka 30 - Politik

VECKA 30 - POLITIK

 

202. Vilket år var det första då du fick rösta och minns du hur du kände då?

2010 var året jag första gången fick rösta. Det kändes inte så speciellt då jag förtidsröstade, jag har bara förtidsröstat till riksdagsvalet då jag ingen av gångerna vart hemma på bostadsorten när det inträffat.

                                        
203. Röstar du på samma parti nu som första gången du fick rösta? Om inte, vad fick dig att ändra dig?

Nej det gjorde jag inte. Till detta val var jag mer informerad om de olika partiernas ståndpunkter än vad jag var till senaste valet.


204. Vilka hoppas du vinner valet i höst?

Jag hoppas väll på att de parti jag röstar på vinner. Men jag tänker inte avslöja vad min röst gick på.

 

205. Om du fick välja, monarki eller republik?

Monarki på så sätt vi har det idag. Har svårt att se att det skulle vara lika demokratiskt som det är nu om vi hade republik.

 

206. Länka något som har med politik att göra som du tycker andra borde läsa

Pass. (Jag är inte allt för insatt i det och har inte någon glädje i att antingen förkasta ett parti eller lyfta fram ett.)


207. Hiss & Diss - Nuvarande regeringen

Alltså detta inlägg är skrivet efter vi haft valet så jag avstår att skriva hiss och diss.


208. 5 saker som gör Sverige till ett bra land att leva i

Röstfrihet

Yttrandefrihet

Gratisskolgång

Både riktig sommar och riktig vinter.

 

Kommer inte på fler nu vilket är pinsamt, men men det finns MASSOR mer som är bra med Sverige.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0