Bloggutmaningen 365 vecka 29 - Bilder

VECKA 29 - BILDER

 

195. Tycker du det är pinsamt om en bild på dig där du omedvetet gör en ful min hamnar på internet?

Pinsamt skulle jag inte säga, det är ju ändå jag på bilden så att säga. Det finns ju bilder som man gärna inte skulle vilja att fanns på nätet så att säga, men det är väldigt få. Fula miner är väll inget att tycka är pinsamt. De gör alla någon gång i sitt liv.

 

196. Vad fotar du med?

Iphone 5S fotar jag med framför allt. Sedan har jag en liten digitalkamera av märket Nikon kanske eller Canon… Nu blir jag osäker, tror mer på Nikon. Men den har sämre kamera än telefonen så den använder jag aldrig.

 

197. Står du helst bakom kameran eller framför?

Framför, jag älska visserligen att ta bilder på andra/annat. Men bilder på mig själv kan jag inte säga annat än ja tack. Jag borde skaffa mig nya bilder till headern här på bloggen, får se om det blir tagna någon gång.

 

 

198. Om någon lånar en bild från din blogg till sin egen blogg utan att fråga, hur reagerar du då?

Då detta aldrig hänt så jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera. Å den beror det på om jag själv tagit bilden då skulle jag vilja att de frågade eller i alla fall länkade till min blogg då det är jag som tagit den. (Finns säkerligen gånger jag har lånat en bild utan att fråga eller länka, det ska jag inte säga).

 

199. Tipsa om något som har med foto eller bilder att göra

En toppen sida om man vill lära sig photoshop är Moderskeppet.se

 

200. Hiss & Diss - Dina bilder

Hiss:

*Jag lägger bara upp bilder som jag är någorlunda nöjd med.

*Jag börjar få till det hur man fixar ”snygga” bilder i photoshop

 

Diss:

*Jag tar alldeles för få bilder

*Photoshopar nästan aldrig mina bilder då jag inte har orken

*Får för det mesta dåliga bilder :/

 

201. 5 bilder du tagit som du aldrig visat på bloggen förut

Detta blir intressant att leta 5 bidler som jag tagit som inte visats på bloggen. 

 

 Bild på mig som inte visats i bloggen tidigare. Bilden är tagen 2007, när jag inte riktigt viste men jag själv var. Jag har gjort selfi så länge jag haft en kamera.
 
En till selfi, denna är tagen bara minutrarna innan jag skulle stå på scenen med dansföreställningen "Behind the curtain". Det var när jag gick estet 2:an (VT2009). (Tror inte jag visat denna tidigare)
 
Ett träd i Indonesien (Bali) på Ashramet vi bodde under den första veckan. Ett litet tempel runt trädet (kommer inge ihåg anledningen nu)
 
Vad tänkte jag när jag skulle ta denna bild? Få med så mycket annat i bilden som möjligt?
 
Rätt intressant att jag tog 6 stycken bilder på detta och fick inte ens en enda som var riktigt skarpt.
 
Detta var riktigt roligt då jag gått igenom alla bilder jag har nu för att hitta fem (någorlunda bra eller dåliga av någon anledning) bilder. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0