Bloggutmaning 365 vecka 39 - Namn

VECKA 39 - NAMN

 

265. Hur kom du på ditt bloggnamn?

Jag har alltid kallats Jassis så länge jag kan minnas och sedan heter jag ju Jasmine så Jasminejassis var inte så svårt att komma på. Vet inte riktigt varför det blev den kombinationen egentligen men det blev det.


266. Har du någon gång i livet velat ha ett annat förnamn än det du har och isåfall vilket?

Ja ett tag ville jag heta Angelica, vet inte varför men det ville jag tyckte väll det var snyggare skulle jag anta. Men jag är nöjd med mitt namn.


267. Är det viktigt för dig att kvinnan tar mannens efternamn när man gifter sig?

Nej det är det inte. Men kan tycka det är en fin tradition att paret tar samma efternamn när de gifter sig, behöver ju inte vara mannens efternamn som tas.

 

268. Om man fick döpa barn till vad man ville och ingen skulle bli mobbad för sitt namn, finns det något ord (som inte är ett namn idag) du tycker är så fint att du skulle kunna överväga att ge det som namn till ett barn?

Hm, de jag skulle vilja döpa mina eventuellt framtida barn finns reda.


269. Länka en person som har ett snyggt namn

Känner ingen som heter det men Cassandra är fint eller Jaquline :)


270. Hiss & Diss - Ditt namn

+När jag föddes var det inte så många som hete det

+Namnet blir vanligare så från och med nästa år har jag namnsdag :)

+Det är fint

+En Disney prinsessa har namnet

 

Det finns inget negativt.

 

271. 5 annorlunda namn du tycker är fina

Oj, annorlunda namn detta blir nog så svårt att jag inte ens kan svara för stunden… Finns många fina namn men de är inte annorlunda på något sätt.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0