Bloggutmaning 365 vecka 37 - kreativitet

VECKA 37 - KREATIVITET

 

251. Är du en kreativ person?

Ja det skulle jag säga. Utan kreativiteten hade jag inte känt mig så säker som bildlärare som jag gör. Även om jag inte alltid tar vara på min kreativitet som jag borde. Alltså skapa när jag väl är inspirerad

 

252. När är du som mest kreativ?

När allt annat som borde göras är klart och jag inte har något annat som ska göras. Det är både dumt och bra, då jag inte kan göra så mycket kreativt när jag har plugg, men dumt nu när jag måste vara kreativ under examensarbetet samtidigt som jag pluggar.

 

253. Berätta om det mest kreativa du gjort

Detta är en svår fråga det är svårt att mäta kreativitet tycker jag. Men det skulle säkerligen bli en av de tavlor jag gjort eller något. Är väldigt osäker. Eller alla idéer jag har till tavlor om inte annat. Det är bara att jag måste ha inspirationen och så vidare nu för att börja med de. De är ett 10 tal tavlor jag ska göra.

 

254. Om kreativiteten försvinner, hur får du tillbaka den?

Jag gör klart allt jag måste och fixar så jag har det städat och sådant kollar på andra tavlor, skulpturer och liknande för att få idéer.

 

255. Tipsa om något kreativt man kan göra en tråkig dag

Jag skulle vilja säga gjuta just nu då det mesta kreativa jag har tid att göra är gjuta, men det blir nog att sätta sig skissa på en tavla eller liknande. Eller bara ta färger och kladda runt på en duk eller papper det blir ofta mycket bättre än vad man tror det ska bli.

 

256. Hiss & Diss – Kreativitet

+Roligt

+Inspirerande

+Vackert

 

-Tråkigt när man vill vara kreativ men inte är det

 

257. 5 kreativa människor du inspireras av

Oj, detta blir personer inom flera olika genren.

 

Mia Michaels (danskoreograf ofta ses hennes koreografier på ”So you think you can dance”)

 

Shit, kommer inte på ett enda till namn. Kan bero på att jag ofta söker på det jag funderar på att göra och sedan hittar olika källor att inspireras av, där jag inte vet vem som är skaparen från början :/

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0