Ja till homosexuella förhållanden.

315. Vad tycker du om homosexuella förhållanden?

Jag tycker att homosexuella förhållanden ska bli respekterade på samma sätt som heterosexuella förhållanden. Jag ser inget fel i att älska någon med samma kön, alla har rätt till att älska/tycka om/vara med vem de vill. Jag känner flera stycken som är homosexuella eller bisexuella, jag har aldrig känt att detta skulle vara fel på något sätt.

Den dagen det blev lagstadgat att även homosexuella fick gifta sig var jag riktigt glad, även homosexuella ska få kunna visa sin kärlek till sin partner som heterosexuella par får. Samma år skrev jag faktiskt ett arbete om homosexuella i samhället på samhällskunskaps kursen på gymnasiet, för att se vad som gjort att dagens samhälle har ett sådant synsätt på homosexuella som det är idag eller rättare sagt som det var då (2009). Jag hoppas verkligen att detta har ändrat sig lite sedan jag skrev den uppsatsen...

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0