Hobby :D

Helgen har varit fylld med roliga grejer och jag har helt glömt bort att skiva blogginlägg och därmed har även bloggutmaningen kommit efter lite. Men här kommer först de dagar jag missade i förra veckan å i nästa inlägg så kommer gårdagens och dagens fråga.
 
Temat är fortfarande Hobby så frågorna och svaren från fredag, lördag och söndag kommer här nedan...
 

304. Länka något som du behöver till din hobby just nu

http://classic-bow.com/catalog/traditional-mongolian-recurve-bow-t310-p-253.html

Jag behöver självklart en pilbåge om jag nu ska kunna vara en äkta bågsskytt från den senromerska perioden… Längtar tills jag kan göra mitt intresse av pilbågsskytte till en egen hobby och öva öva och öva… Å ja det är sååååååå kul har du aldrig testat så testa.

 

305. Hiss & Diss - Din hobby

Vi tar min hobby historisk återskapning.

 

+Träffar människor som har samma hobby.

+Det är lättare att hitta information om årtalen än vad många tror, internet och böcker är din vän.

+Att tillbringa tid utan internet, telefon och andra saker från nutiden är skönt.

+Lär sig historia genom att vara historia

 

-Jag har aldrig riktigt gillat historia så det kan bli för mycket när alla runt om bara pratar om historia en hel vecka, men då går man ifrån och gör något istället för att lyssna.

-Det är inte allt för billigt (även om det inte är dyrt om man slår ut summan på ett helt år, men när man väl köper något blir det dyrt)

-Det tar lång tid att skapa kläder osv, man vill ju sy de för hand osv (symaskin på alla sömmar som inte syns)

 

306. 5 hobbys du haft genom åren

1.DANS, älskar fortfarande att dansa men det händer lite lika ofta nu för tiden.

2.Samla frimärken, hade det en kort period den tog slut, vet inte ens vart frimärkena är idag.

3.Hästar, jag red under en period i mina yngre dagar. Var det en gång i veckan i några år.

 

Hm… tror egentligen inte jag haft fler hobbys genom åren. Det känns som att jag nämnt de jag haft. Är det någon som vet någon annan hobby jag haft men glömt nämna så säg till.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0